עולם האודיו הופך להיות שחקן מרכזי במסע הלקוח ובחוויית המשתמש.
2021 תהיה השנה של עולם האודיו. זה מה שאומר Michele Arnese, מנכ״ל חברת amp, שמתמחה במיתוג באמצעות אודיו. עולם המיתוג זקוק היום לחוויית אודיו של 360, כדי שיהיה קל לזהות ולזכור את המותג, הוא צריך להיות מלווה במיתוג אודיו ברור שכולל Brand voice לאורך כל שרשרת ה-DNA של המותג.
שרשרת ה-DNA של המותג כוללת את המוזיקה ששומעים כשנכנסים לאתר החברה, את צלילי ההמתנה שמלווים את הלקוח שמחכה למענה בטלפון, את הסאונד של הלוגו כשמפעילים את האפליקציה של החברה, את המוזיקה שמלווה את אירועי החברה ועוד ועוד.
הקול הפך להיות חלק משמעותי מאד במסע הלקוח. זו כבר השנה השלישית ברציפות שיותר ויותר אנשים רוכשים ברשת באמצעות השימוש בסירי, אלכסה, ומכשירים חכמים אחרים שמופעלים על ידי קול. מותגים רבים מבינים היום שכדאי להשתמש בסיוע הקולי כדי לסייע ללקוחות לבצע רכישות, אבל הבעיה בסיוע הקולי היא שהוא גנרי ולא מייחד את המותג שלהם לעומת מותגים אחרים. לכן, Michele Arnese טוען ש-2021 תהיה שנה בסימן בידול ומיתוג קולי. המותגים יעסקו בפיתוח הקול של המותג שלהם כך שיהיה כמה שיותר אנושי, אישי ויוכל לנהל שיחות באופן שמדמה עד כמה שאפשר שיחה עם בני אדם.
עד היום, חברות רבות התמקדו בוויזואליות של האתר והאפליקציה שלהם ולא בסאונד שמלווה אותן, אבל ב-2021 ואילך חווית האודיו תהיה חלק משמעותי מאד מחוויית הלקוח. ממשק UX שיהיה מלווה בסאונד המתאים, יהיה תנאי בסיסי כחלק מחוויית המשתמש והלקוח.
תחשבו על המוזיקה של סרטי בונד, אם בונד היה חברה, הייתם מיד מזהים את המוזיקה הזו באפליקציה שלה, ברשתות החברתיות, כשאתם נכנסים למשרדי החברה וכשאתם משתמשים במוצרים שלה, המוזיקה הזו הייתה מספרת לכם את הסיפור של החברה: היא קצבית, נמרצת, מתוחכמת ומלאת חיים.
הקורונה האיצה משמעותית את הקניות אונליין, מה שכמובן גרם לחברות כמו מאסטר קארד וויזה לחפש איך לתת תחושת ביטחון גדולה יותר ללקוחות שלהם במעמד הרכישה. אז מה הם עשו? הם הוסיפו צלילים שהלקוח מזהה כאישור לכך שהמכירה התבצעה בהצלחה, הצלילים המוכרים ללקוחות נותנים להם את האישור לכך שזו לא הונאה.
הטכנולוגיות שהופכות את האודיו לחלק בלתי נפרד מחוויות המשתמש כבר קיימות, Hi-Fi stereos, Smart speakers to laptops, וכמובן אוזניות בכל טווח המחירים והסוגים, המותגים כבר עובדים על לייצר חוויות אודיו שמגיעות ללקוח ב-360 מעלות, זהו הכלי השיווקי שיתפוס חזק השנה – ובכלל.
רפרנס: