פלטפורמות האודיו הולכות ומתפתחות בקצב מסחרר ושווה לעקוב אחריהן כדי להבין מהן המגמות העתידיות ואיך, כארגונים, כחברות וגם כעובדים – אפשר להיערך אליהן.
ברשותכם, נתחיל בפודקאסטים. עד לפני שנים ספורות, פודקאסטים היו בעיקר טריטוריה של גיקים. הם המציאו אותם בסלון, הקליטו אותם בחדר השינה והמאזינים היו בעיקר החברים הגיקים שלהם. מאז הפודקאסטים (וגם הפודקאסטרים) עברו אבולוציה מטורפת והפכו להיות במיינסטרים, עד כדי כך שכמעט על כל נושא שבעולם אפשר למצוא היום פודקאסט – מהדרכת הורות ועד קומיקסים.
התקציבים התנפחו, יש פרסומות וספונסרים, ויותר ויותר סלבריטאים עושים היום פודקאסטים. איימי שומר, קונאן אובריין, אשלי גראהם, הם דוגמה לשמות גדולים מעולמות תוכן שונים, שמה שמשותף לכולם הוא שמדובר בסלבס שרוצים לדבר לאנשים בלי פילטרים.
עוד מגמת אודיו שהולכת ומתרחבת היא הספיקרים החכמים. פעם, לא הרבה אנשים היו מודעים לקיומם אבל היום קהל רחב ומגוון משתמש באלכסה, בסירי ובעוד מכשירים חכמים שאפשר לחלק להם הוראות ולפעמים אפילו לשוחח איתם. לאחרונה גם צצות תחזיות מעניינות על עולם ללא מסכים, עולם של אודיו. עולם שבו לא תצטרכו ללחוץ יותר על שורת החיפוש בגוגל, כי אלכסה תהיה מספיק מדויקת.
אחת הטענות שתומכות בתחזיות הללו היא שלאנשים פשוט ימאס ממסכים. בין הטלפון החכם, לטלוויזיה, הטאבלט, המחשב ושלטי החוצות, העיניים והמוח האנושי יתעייפו וימאסו במדיום. כאן יכנס האודיו לפעולה.
בתור ארגונים וחברות, כדאי שתתכוננו למגמה הזו. במקום לחשוב על הצבעים שמאפיינים את המותג שלכם, על הלוגו והסלוגן, תחשבו מה ה-tone of voice שלו. כלומר, מה הנימה שבה המותג שלכם מדבר לאנשים? היא קלילה או רשמית? פלרטטנית? ידענית? אם היה למותג שלכם קול – איך הוא היה נשמע?
כל זה חשוב כי לטון, לצלילים ולסאונד יהיה הרבה מאד מקום בעולם המותגים בשנים הקרובות ואתם בטח רוצים להיות מוכנים לרגע הזה. עוד משהו שכדאי לשקול בעתיד הקרוב הוא פודקאסט, או ערוץ תוכן קולי שידבר את התוכן של החברה שלכם. ומגמה אחרונה וחשובה שכדאי להכיר ולאמץ היא הפרסונליזציה, לדעת להגיש תוכן מותאם, בשפה המקומית, בניב המקומי, בהתאם לתרבות ולשיח הרלוונטי.
רפרנס: