45 קטעים מחכים לך

פרק 39 - החטא הקדמון של כלי העיצוב

    • פרק 017 - איך לעצב את העתיד בעזרת בינה מלאכותית - עם אורי אליאבייב

        אורי אליאבייב הוא מומחה לבינה מלאכותית, ומיעץ לחברות גדולות איך להטמיע את הטכנולוגיה באירגונים שלהם. בשיחה נהירה ובגובה העיניים הוא מסביר איך העתיד כבר כאן, מעצבים לא יעשו את מה שהם עושים היום בעוד מספר שנים, וגם איך אפשר לנצל את השיפור המתמיד ביכולות והנגישות של המכונות בשביל להקל ולשפר את העבודה שלנו
        01:02:50
      • פרק 37 - מה זה אסטרטגיה מותגית - עם מעיין פרוינד

          אני מפחד ממעיין פרוינד מאז שהוא אמר אצל ליאור פרנקל שמעצבים חייבים לעבור בסטודיו וללמוד את העבודה לפני שהם יוצאים לעצמאות. עקבתי אחרי התוצרים של אוסום ביראה וחשש, ולא העזתי להזמין את מעיין לשיחה ושהוא יעלה עליי… למזלי הזמן עבר, וצברתי מספיק ניסיון וחוויות בשביל להגיד שאני כבר במקום אחר, אבל העבודה של אוסום עדין נותרה קסומה בעיניי. אז אזרתי את האומץ הנדרש ופניתי אליו. אוסום היא סוכנות מיתוג שהלקוחות שלהם הם מותגים גדולים שכולנו מכירים: פפר, הודיז, ארומה תל אביב, גט, אוטותל ועוד, ומעיין הוא המנכ”ל שלה. הזמנתי אותו לשיחה על אסטרטגיה מותגית. מה זה בכלל? איך עושים את זה? ואיך זה משפיע על המוצר עצמו ועוד… והוא, בשיחה הכי דוגרי מספק הצצה מרתקת למהלכים גדולים כמו האסטרטגיה של האירוויזיון האחרון, המיתוג של דלתא ועוד…
          56:19
        • פרק 030 - איך להפסיק לפחד לדבר על כסף - עם רונית כפיר

            רונית כפיר היא מעצבת פנים, בלוגרית, ומרצה על עסקים לעצמאיות. נפגשנו להקליט את הפרק אחרי הרצאה שלה שנקראת "מלא נעים לי לנעים מאוד" ובה היא מדברת על הקושי של אנשים להצמיד ערך לעבודה שלנו ולעמוד מאחוריו. ההרצאה שלה הייתה מאוד מעצימה ומלאה בכלים פרקטיים להתמודד עם הקושי והפחד. שאלתי אותה למה קשה לנו לדבר על כסף, והתשובה המפורטת שלה (אמל"ק: שזה הטאבו הכי גדול של זמננו) הובילה לשיחה על פחדים, ערך עצמי, ההבדל בין גברים לנשים, טיפול פסיכולוגי ותחושת מסוגלות, כמה עמוק הקשר הסבוך בינינו לבין המשמעויות הנסתרות של כסף. רונית מספרת בכנות ובפתיחות ומתוך ניסיון של הרצאות מול כל סוגי הקהלים בשנים האחרונות על התובנות שלה על היחס של כל סוגי העצמאים לכסף ולתמחור. על היחס שלנו לעצמנו ועל היחס שלה לעצמה. בשבילי השיחה הייתה מעוררת השראה גם בגלל התוכן וגם כי ניכר שרונית עשתה דרך משמעותית מבחינת טיפולית ומעידה על עצמה שהיא "נתנה עבודה" של קבלה ואהבה עצמית. המקום הבריא שהיא נמצאת בו מקרין לאורך כל הפרק. רונית היא לא המרואיינת הראשונה שאני מדבר איתה על כסף ועל תמחור, אבל השיחה איתה הרגישה הרבה יותר אישית, והרבה יותר על החיים מאשר שיחות עם גברים שלעיתים לובשות אופי טכני יותר. אני שמח על נקודת המבט שלה כי היא לא רק נוגעת במה צריך לעשות אלא בדברים שבונים את הערך העצמי שלנו, וזה - ספויילר - משהו ששום טוטריאל של 10 דקות לא ילמד אותנו לעשות. וגם בונוס: הפעם יש שלושה קטעים אחרי הסגיר, בדרך כלל אני משאיר את זה בתור הפתעה למי שמחכה, אבל הפעם היו כלכך הרבה פנינים שלא היה לי לב לחתוך אף אחד מהם: 1. רונית למה את זורחת יותר מרוב האנשים? 2. האם את ממליצה על ה-altMBA של סת' גודין? 3. למה תמחור הוא בעיה של כל נותני השירותים (ולא רק של מקצועות יצירתיים)?
            01:12:30
          • פרק 40 - איך להיות במיינדסט של מקום ראשון - עם סער פרידמן

              סער פרידמן מנהל את סוכנות המיתוג והפרסום אולי הכי גדולה בישראל, בין הלקוחות שלו: בנק הפועלים, בזק, פריגת, בלאק, ספרייט, ללין, אל-על, ועוד. חיפשתי, כמו תמיד, להבין מה הדרך שהוא עשה בעולם העיצוב מהצעדים הראשונים ועד ההצלחות הגדולות והפעם יותר מפעמים אחרות, ראיתי שהאמת הפשוטה היא שהתמדה ומחזוריות הם הכלים היחידים שאפשר לסמוך עליהם. דיבכרנו על מיצוב ועל תמחור, על ספקים חיצניים, על לקוחות גדולים ובעיות שונות, אבל בעיקר היה מיוחד לשמוע מעצב שמבין בעסקים ולמרות ההצלחות שלו הוא מדבר בענווה ובכבוד גדול למיומנות ולידע שנרכש במאמץ וזיעה ולאורך זמן.
              01:16:46
            • פרק 33 - איך ישראלים יכולים לעבוד בהפקות הוליוודיות - עם אריאל לבנטל

                אריאל לבנטל לא תכנן שום דבר מהתחלה, אבל החיים הובילו אותו לעבודת חלומותיו - לעשות VFX קומפוזיטינג בסרטים הכי מגניבים של הוליווד. הוא עבד על שוברי קופות כמו: הנוקמים, ספיידרמן וכריסטופר רובין שאלתי אותו מה ההבדל בין ניוק לבין אפטר, לבין בתי הפוסט בישראל ובעולם, על החיים בישראל לעומת אנגליה, ועל האומץ הכרוך בהחלטה פשוט לקום וללכת. אריאל היה שם וחזר כדי לספר על שיטות עבודה, תקציבים, החיים בחו”ל ועל הגשמת החלום שלו - להיות גיק של קומיקס ולהתפרנס מזה. הסיפור של אריאל מעניין בגלל שהוא נשמע היום בפסגת העולם מבחינת סוג הפרוייקטים והרמה המקצועית, אבל כמו כולנו הוא נאבק כל חייו בתסמין המתחזה, והיה צריך לעבור דרך ארוכה בשביל ללמוד לחיות עם הספק ולא לאפשר לפחד לעצור אותו. אריאל משתף את הדרך שלו ל-Framestore אחד מבתי הפוסט הנחשבים בעולם, משתף כמובן בצפיות שכר שהיו לו, את התשובה של ההמגייסים (תוסיף עוד 10K), הוא מאשר שהישראלים עושים עבודה לא פחות טובה מהבריטים ומבטיח שמה שחסר לתעשייה המקומית זה ממש לא כשרון. 
 בואו לקבוצה של דיבור עצמאי
                01:04:22
              • פרק 41 - איך לרכוב על דרקונים ולחיות את החיים במלואם - עם ענבר עדות

                  **** דיבור עצמאי – פרק חדששש **** ענבר עדות מספרת בגאווה ובטחון עצמי מעורר השראה על כמות משוגעת של אתרי מכירות שהיא עיצבה במשק הישראלי (תמי4, שטראוס פלוס, קרולינה למקה, מילגה, רנואר, טוונטיפורסבן, שילב, מגה ספורט, הום סנטר, לנדוור, יד מרדכי, ביג) ועל 4 סטארטאפים שהיא הובילה לאקזיטים, ועל לקוחות בינלאומיים דוגמת פייפאל, ורייזון, AOL, ו-וויוורק, טקקראנצ', והאפינגטון פוסט. כאילו היא באמת כבשה את הפסגות המרשימות שעולם העיצוב מציע, וכל זה בשביל לגלות שהפכה למפעל קטן שיודע לייצר חווית משתמש מעולה במשך רוב שעות היממה, אבל בפועל הייתה עבד של העבודה שלה. היא מספרת על המחירים שמשלמים על מצויינות וההתעקשות להיות בטופ. זה פרק על הדרך של ענבר לקריירה משוגעת ומדהימה, אבל הוא גם על התובנה שהחיים הם לא רק עבודה, וכמה שלא נלחמים בשיניים להגשים את חלומות הקריירה – בסוף מוותרים על דברים חשובים. ועל ההבנה שעבודה זה לא הכל. סיפור עם סוף טוב
                  01:03:18
                • פרק 029 - איך לגרום להם לרצות לשלם הרבה- עם דידי מדינה

                    דידי מדינה עזב את בית הוריו בגיל 14 והחל לעצב בשביל להתפרנס. עם הרבה חוצפה וביטחון מופרז הוא התקבל לעבוד בחברות שונות כפרלינס וכעצמאי ועד גיל 23 כבר צבר המון ניסיון בעיצוב וניהול של פרודקט. אחרי כמה שנים בסיליקון ואלי ושנתיים בניו יורק הוא הבין שהוא שקוע עמוק בתוך העבודה ושמחירים האישיים שהוא משלם על כך כבדים. מתוך המאבק הפנימי שלו הוא החליט לחזור לישראל, ולהתחיל מחדש, בלי לדעת מה יהיה הלאה כיום הוא מייעץ ומעצב מוצרים דיגיטליים והוא הישראלי הראשון שפגשתי שעושה תמחור מבוסס ערך, מעריך את התועלת של הפרוייקט לחברה, וגוזר את הרווח שלו מהתועלת הזאת. הכל בשקיפות והסכמה. חיפשתי מישהו כזה מהפעם הראשונה שהתחלתי את הפודקאסט, זה נושא שמדברים עליו הרבה בחו"ל אבל לא ידעתי אם זה אפשרי גם בישראל. במשך חודשים חיפשתי את האחד שיכול להעיד על עצמו שככה הוא עושה עסקים. דידי מצייר תמונה מאוד מפורטת על הדרך להגיע לנקודה שבה הלקוח מוכן לשקול תמחור מבוסס ערך, על ה-LEVERAGE שצריך ליצור בתוך העסקה, והמסקנה שלו, שכמו כל דבר בחיים, זה כרוך בהרבה מחקר ובניית מערכת יחסים. דיברנו על הדרך שהוא עבר, על אנשים בדרך וספרים מעולים שהוא קרא בשביל להגיע למקום הנחשק שבו הוא בוחר את הלקוחות שלו בקפדנות, לא מתעסק בתמחור שעות, ומייצר אימפקט חיובי ומדיד לחברות שהוא עובד איתן.
                    01:09:13
                  • פרק 020 - איך ליצור תוכן מעולה ולנצח - עם רן סגל

                    • תוכן
                    • מעצבים עצמאיים
                    • מיתוג אישי
                    רן סגל הוא תופעת רשת בינלאומית, עם למעלה מ-60 אלף עוקבים ביוטיוב הוא מעלה סרטונים על בסיסי יומיומי על חייו כמעצב, עצמאי, יזם, אבא ועוד. נפגשנו אצלו בבית ודיברנו על הדרך שהוא עשה עם הוולוג, על דרכים איכותיות להשתפר ולייצר תוכן טוב יותר ועל ליווי עיסקי וכמה חשוב לעצמאים לקבל פרספטיקה ועזרה ממקור חיצוני
                    01:05:58
                  • פרק 021 - איך למצוא את מה שאתה טוב בו ולהפוך את זה למותג - עם ג'ונתן קהאן

                      ג'ונתן קהאן הוא איש של קריאייטיב. עם מלא רעיונות מכל מיני סוגים! אחרי הלימודים הוא היה מעצב רגיל בחברה רגילה, אבל כשהוא התחיל להציע רעיונות גדולים יותר הוא פוטר על הגדלת ראש. במקום להתבאס הוא הלך לעבוד בחברת פורקס ושם למד לעומק על שיווק ותשומת לב. הניסיון שלו בעיצוב ובשיווק הפכו אותו למפלצת של רעיונות אפקטיביים. מאז וויקס תפרו לו תפקיד מיוחד, פייסבוק בקשו שהוא יעשה להם פרסומות, וקשה לתפוס כמה כסף הוא גובה על שעה של בריינסטורמינג!
                      01:18:19
                    • פרק 016 - איך לדייק את הערך שלך וליצור שפע בחיים - עם אליק גורקי

                        הפרק הזה שונה מבדרך כלל, אליק גורקי הוא לא מעצב, הוא יועץ עסקי שמתמחה במעצבים (!) הוא עוזר למעצבים ולסטודיואים לדייק את הערך שהם נותנים ללקוחות שלהם, להציע שירות או מוצר ייחודי וכמובן לדרוש עליו מחיר גבוה יותר ממה שנהוג בשוק.
                        01:13:34
                      • פרק 024 - על טוטאליות בעיצוב ובחיים - עם ניצן רוזנברג

                          ניצן רוזנברג הוא המעצב הכי מעצב שפגשתי! לא משנה אם מדובר באפליקציה, שיפוץ או אירוע העיצוב הכי גדול בישראל, הוא תופס כל דבר כתור פרוייקט עיצוב. יש סקיצות, יש מגבלות ואם בונים תוכנית לפתור אותן אז אפשר לעשות כל דבר בעולם. מבחינתו העולם מלא בבעיות, ואנחנו כמעצבים תפקידנו לפתור אותן. דיברנו על נקודות בקריירה שלו, על העיצוב של מחאת האוהלים, על הגדילה המשמעותית של סטודיו אנד מור בשנתיים של קיומו, ועל הבשורה של פסטיבל אוףףף. הטוטאליות שלו מדבקת ומעוררת השראה. ויש לו מלא מה להגיד על על מכת הפרילנסרים, על מעצבים בסטארטאפים, על התפקידים וההחלטות שמעצבים צריכים לקבל.
                          01:16:04
                        • 026 - איך לתמחר נכון - עם ג'ונתן סטארק

                          • תמחור
                          • מעצבים עצמאיים
                          ג'ונתן סטארק התחיל בתור מהנדס תוכנה בחברה שחייבה לקוחות לפי מחיר שעתי. הוא גילה שהשיטה הזאת מתגמלת את העובדים הלא טובים, ודווקא העובדים המנוסים, שעובדים מהר ומייצרים תוצאות מעולות מהפעם הראשונה, מרוויחים לחברה פחות כסף פשוט כי הם עובדים פחות שעות. מתוך הפרדוקס הזה הוא גילה שיטה אחרת, יותר טובה לתמחר פרוייקטים - תמחור לפי ערך. בשיחה הוא מסביר מהי השיטה ואיך היא עובדת, למה זה ממש מגוחך לחייב לפי שעה, ומה הדרך לתמחור גבוה פי כמה וכמה ממחירי השוק, לבחור רק את הלקוחות שמתאימים לנו ולייצר פרויקטים מעולים בהם כל הצדדים יוצאים מרוצים.
                          01:10:05
                        • פרק 018 - האם מעצבים צריכים להיות יזמים? עם ריבה נרושביץ'

                          • יזמות
                          • התפתחות אישית
                          ריבה נורושביץ' טוענת שיש צמיחה עצומה בתעשיות היצירתיות, הרבה עיניים וכספים מופנים לשם! היא מציגה תכונות וכישורים שיש למעצבים שיכולים לסייע להם להיות יזמים: ריבה מציעה למעצבים להבין את רוח התקופה ולהתחיל לחשוב כמו יזמים. כי עכשיו זה הזמן שלנו לעוף!
                          01:17:10
                        • ספיישל קורונה - המיינדסט הנכון לעבור את התקופה - עם אליק גורקי

                            הזמנתי את אליק לדבר איתי על המצב בתקופת משבר הקורונה, דיברנו על ההיבטים העסקיים, הרגשיים, הכלכליים והיזמיים של התקופה הקרובה. ניסינו לתת קונטקסט רחב למצב, מצד אחד להבין את הרגשות ומצד שני לזהות הזדמנויות לפתח את העסק, להשקיע בעצמנו, להצל את הירידה לדברים שלא מספיקים ביומיום. דיברנו על אלמנט הבחירה, והיכולת לקחת אחריות על המצב ולהשתמש בכלים שיש לנו בשביל להשאר בשליטה, להתקדם בלי להרגיש קורבן של המצב. אם הייתם מקבלים החלטה לצאת לחודשיים של דאון טיים בשביל להשקיע בעסק, מה היו הדברים שהייתם עושים? בואו לקבוצה של דיבור עצמאי בפייסבוק
                            01:02:05
                          • פרק 38 - עלייתו של הביזנס דיזיין - עם דורון גולדנברג

                              דיבור עצמאי פרק חדששש! נפגשתי עם דורון גולדנברג, הבעלים של פירמה, אחת מחברות המיתוג הגדולות בישראל, דורון סיים את בצלאל בשנת 2002, והלך להיות ארט דירקטור אצל שלמור אבנון עמיחי. ואחרי שנתיים וחצי הוא פתח את פירמה עם השותף שלו אלעד משען, ומאז ועד היום הם הובילו יותר מ-700 תהליכי מיתוג, מעסיקים כ-50 עובדים ומחפשים כל הזמן דרכים להתחדש ולהציע ערך.
                              01:10:14
                            • פרק 36 - איך כנרת יפרח המציאה את המיקרו קופי

                                פרק 36 - כנרת יפרח כשכנרת עלתה על הבמה בכנס יו אקס אי לייב היא לא ידעה עד כמה הוא ישנה את חייה, ויהפוך אותה מעורכת לשונית אנונימית לסמכות עליונה בעולם ה-UX, ושכל השוק ירדוף אחריה בדרישה לאיפיוני שפה, סדנאות, הדרכות לצוותים, עותקים של הספר, והרצאות. כל זה קרה באמת, רק שזה לא סיפור סינדרלה קלאסי, ולפני נק’ המפנה היו כמה וכמה שלבים מקדימים, וגם לאחר הכנס, הייתה טונה של עבודה קשה בשביל לגרום לתחום הזה להתרומם ולהיות זאת שמובילה אותו. בשיחה כנה ופתוחה עברנו על הדרך של כנרת מאנונימיות להצלחה, הלקוחות שידעו לכוון אותה לקפיצות בקריירה, על המחירים של התהילה ועל החיים שלאחר מכן - איך יוצרים איזון בין מה שהעולם צריך ממך ולבין מה שאת צריכה בשביל עצמך.
                                58:00
                              • פרק 35 - פרספקטיבה של מעצב שראה כבר הכל - עם להב הלוי

                                  להב הלוי בכלל לא תכנן להיות מעצב גרפי, הוא הלך לבצלאל להבחן לעיצוב תעשייתי, ובמקרה מצא את עצמו בתקש”ח. רק אחרי כמעט עשור בניו-יורק , הוא הסכים להפוך להיות מעצב גרפי. בשיחה דיברנו על השינויים שעברו על העולם שלנו, על דברים חולפים ועל אמיתות נצחיות, זה לא פרק מלא באקשן אייטמז טקטיים, אלא צעד אחורה, לתמונה הגדולה - שיחה על עיצוב, פרסום, כסף, מטרות גדולות ונקודות קטנות של אושר בתוך המציאות השוחקת. דיברנו על ההבדל בין מיתוג היום לבין פעם, על המרחב הציבורי, על המשמעות האמיתית מאחורי חווית משתמש. להב לא מפחד להגיד שלא כל מסעדה צריכה מיתוג, שהוא מעצב לוגואים באינדיזיין כי ללמוד תוכנה חדשה זה בזבוז זמן מבחינתו, הוא לא מבין מה המעצבים בוויז עושים כל היום כי העיצוב לא טוב, ואין לו בעיה להודות שמסמך אסטרטגיה של 48 עמודים לרוב מכיל 46 עמודים של קשקוש ושרוב העסקים לא צריכים כזה (כולל דוגמה לארגון שכן צריך). כמו מורה טוב, הוא יורה ביקורת חדה ומדוייקת על העולם והמרחב הציבורי, אבל באותה נשימה הוא מקבל בהרבה אמפתיה והבנה את המקום של עיצוב בעולם, את האדישות של הדור שלנו לפוליטיקה ואת העובדה שבסוף יש בני אדם שצורכים את העבודה שלנו - והטבע האנושי לא לא משתנה בקצב של הטכנולוגיה


                                  01:15:57
                                • *** פרק 34 - על התייעלות, איזון ו-5 שעות עבודה ביום ***

                                    באתר של נטלי וסער גיל כתוב בענק שהם לא זמינים כרגע ללקוחות חדשים, ומציעים למבקרים לפנות למתחרים הכי טובים שלהם. 

נטלי וסער בנו לעצמם סטודיו מושלם שתפור למידותיהם: כל אחד מבני הזוג אחראי על פן אחר בתפעול של הסטודיו - לפי החוזקות שלו/שלה.

הם פותחים את היום בהליכה על החוף, עובדים 5 שעות ביום עם לקוחות מגניבים שהם אוהבים ומעריכים, מבלים הרבה שעות עם הילדים, ומצליחים לייצר פרוייקטים ברמה גבוהה. בשיחה ניסיתי להתחקות אחר התהליך שלהם ולהבין איך כל הקסם הזה מצליח להתרחש בתוך מציאות סואנת ורועשת לרוב העצמאים בישראל הם סיפרו לי על איזון בין עבודה לחיים שהם למדו בשנה שהם היו באוסטרליה, על עבודה מרחוק, על אופטימיזציה חכמה של משימות שוטפות ועל חוסר המוכנות שלהם לנסוע לפגוש לקוחות במשרדים שלהם.

היה לי מאוד מעניין לשמוע את מאחורי הקלעים של הסטודיו שלהם, ואני מקווה שגם לכם יהיה :)

איזה דברים קטנים וגדולים אתם עשיתים בשביל לייעל את העבודה שלכם, ולהקטין את ההתעסקות בכל מה שמסביב לעיצוב?
                                    01:17:36
                                  • פרק 32 - איך תמיד להשאר רלוונטי - עם אמנון אילוז - חלק ב

                                      אמנון אילוז בנה את הקריירה שלו בלהיות רלוונטי למקום ולצרכים של השוק שהוא פועל בו. הוא הקים את רלוונט ב-2003 אחרי שסיים את בצלאל בהצטיינות אך לא הצליח למצוא עבודה. אז הוא נשאר בירושלים וחיפש להיות קול חדש בתוך סצינת עיצוב מאוד מסורתית וישנה. לאורך השנים הוא ניווט את עצמו ואת הסטודיו לעסוק בנושאים מקומיים, לתת שירותי עיצוב לגופי תרבות שונים, וללכת הכי קדימה עם כבוד לעבר ולהיסטוריה שלנו. בין גופי תרבות לחברות הייטק תמיד נשאר איזה קו ייחודי של מקומיות וישראליות, שזה דבר נדיר בפני עצמו בנוף שלנו. בשיחה עברנו על צמתים מרכזיות בדרך של הסטודיו, על עליות בסדרי גודל, על עבודה בחינם, על הכרה בינלאומית, על תכניות לעתיד, על המיתוג של עיריית חולון, על אוףףף, על פרוייקט מורכב מאוד שעוד לא פורסם עם נמל אשדוד... אמנון חשף מה הדבר שהוא מחפש בתיקי עבודות של מועמדים, ונימק בצורה מאוד משכנעת למה כדאי לבוגרים טריים לעבוד בסטודיו לפני שהם רצים להייטק.
                                      59:29
                                    אפשר להקשיב מהנייד
                                    סרקו את הקוד עם הנייד כדי להקשיב מאוחר יותר
                                    מה דעתך?
                                    התוכן בהגשת
                                    מיכאל שוורץ
                                    מדבר עם מעצבים על עסקים ומלמד צוותים פיתוח ויזואלי בוובפלואו